-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34286 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

امام را از چه راههايي مي‎توان شناخت؟
عمدة راه‎هايي كه براي شناخت امام مورد استفاده قرار گرفته سه راه است.
1 ـ نص؛ يعني تعيين و تصريح و اعلام پيغمبر كه خبر داده از جعل و نصب الهي. يا جعل و نصب امام به امر الهي است كه فرق آن با اول اين است. كه در اول جعل و نصب بدون واسطه انجام شده و فعل اللهي است بدون واسطه؛ ولي نص پيغمبر مثل خبر دادن از آن است و در دوّم فعل الهي است. به واسطه پيغمبر كه به امر الهي انجام مي‎شود و استناد آن به خدا نيز مثل اسناد بسياري از افعال ملائكه به خدا صحيح است، چون به امر خدا انجام مي‎دهند. نص هر امام بر امامت امام بعد از خودش نيز مترتب بر اين مطلب است.
دوم؛ از راه‎هاي معرفت امام معجزه است كه ظهور آن به دست كسي كه مدعي امامت باشد، دليل بر صدق ادعاي او است يا به بيان بعضي بزرگان، دليل بر نص و نصب او از جانب خدا است؛ زيرا در اين مسأله دو نظر است يكي اينكه معجزه مستقلاً دليل بر امامت است و ديگري اينكه دليل اصلي نصب و نصّ پيغمبر يا امام سابق است و معجزه دليل بر نصب است كه اگر نص مفقود باشد و معجزه باشد، معجزه دلالت دارد بر اينكه نص بر صاحب معجزه بوده است و به دست ما نرسيده است.
سوم: از راههاي شناخت امام: يكي از راههاي شناخت امام، اخلاق، كردار، روش، رفتار و وضع زندگي و صادرات علمي امام است، البته براي آنان كه اهليّت تشخيص را داشته باشند و بتوانند از اخلاق، افعال، معاشرت، سلوك، گفتارها، سخن‎راني‎ها و برخوردهاي گوناگون، صاحب اين مقام را بشناسد؛ مثلاً در اثر مطالعة دقيق و عميق در زندگي مولاي متقيان و سرور اولياء حضرت علي(ع) و خطبه‎هاي آن حضرت در معارف و الهيّات و عدالت و زهد و شجاعت و فداكاري در راه حق و ساير ابعاد شخصيّت بزرگ و وسيع آن حضرت، و دانش امامت او را، بر همة اصحاب و همه مسلمين تصديق مي‎نمايند. هم‎چنين در زندگي ساير امامان(ع) اين معني كاملاً حاصل است.

امامت و مهدويت ج 1- پيرامون معرفت امام(ع)
آيةالله لطف الله صافي گلپايگاني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.